Načítání ...

Základní škola Žerotínova

Škola dobrého startu

O škole Žerotínova

Základní škola Valašské Meziříčí, Žerotínova 376, okres Vsetín, příspěvková organizace je úplná základní škola. Poskytujeme základní vzdělávání dětem a mládeži již od roku 1978. Velikostí patříme k menším školám ve městě, ale počtem žáků se vyrovnáme prostorově velkým školám města. Budova školy je umístěna blízko centra města, v klidné části, mimo hlavní komunikace. Díky skutečnosti, že má naše škola nejmenší spádovost dětí, snažíme se každoročně získat žáky i z jiných obvodů, což nás motivuje k dalšímu zlepšování práce s dětmi a rodiči. V budově školy jsou vedle kmenových tříd i odborné učebny pro výuku jazyků, učebny výpočetní techniky, interaktivní učebny, učebny pro školní družinu a školní klub. Součástí školy je školní kuchyně s jídelnou (možnost výběru ze dvou jídel), tělocvična, posilovna a sauna. Okolí školy tvoří dvě atria, nově zrekonstruované školní sportovní areál s běžeckou dráhou, hřiště na házenou, volejbal a basketbal, a travnatou plochou pro další sportovní aktivity dětí. Jako jediní ve městě máme venkovní učebnu – Jurtu.

Pedagogický přístup a podpora žáků

Všichni pedagogové se podílejí na vytváření bezpečného, příjemného a vstřícného místa pro vzdělávání a osobnostní rozvoj žáků. Vytváříme takové podmínky pro učení, aby každý žák mohl dosáhnout svého maxima.

Vytváříme rovněž podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, od žáků vyžadujících speciální podporu až po žáky mimořádně nadané. Začleňujeme podpůrná opatření ve shodě s individuálními potřebami žáků. Ve školském poradenském zařízení působí výchovný poradce, školní speciální pedagog, školní sociální pedagog a metodik prevence sociálně patologických jevů.

Základní podmínkou pro učení žáků je bezpečné prostředí. Společně vytváříme pravidla soužití v jednotlivých třídách, prostor pro vyjádření vlastního názoru a respektování názorů ostatních. Věnujeme se prevenci různých forem rizikového chování. Případné problémy důsledně řešíme.

Školní projekty a výukové metody

Realizujeme celoškolní projekty a pravidelné akce školy, kterými navozujeme pozitivní vztahy mezi žáky, učiteli, zákonnými zástupci. Nedílnou součástí prevence sociálně patologických jevů ve škole jsou pobyty žáků mimo školu – školy v přírodě, adaptační kurzy, jazykové kurzy a lyžařské kurzy apod. Tyto pobyty umožňují poznávat žáky v jiném prostředí, pomáhají vytvářet a utužovat vztahy v třídním kolektivu.

Podporujeme rozvoj kritického myšlení žáků, metody vycházející z toho, co žák umí, využití chyby jako příležitost k učení, aplikace badatelství, vytvoření příležitosti pro vlastní aha- moment, práce ve skupině a přijetí různých rolí, vytváření vlastního plánu a postupu práce, hodnocení na základě kritérií. Při nácviku čtení využíváme genetickou metodu čtení, analyticko-syntetickou metodu a metodu Sfumato pro následný rozvoj čtenářské strategie, pro nácvik písma využíváme metodu vázaného písma. Matematiku vyučujeme metodou profesora Hejného a klasicky. Za důležité pokládáme propojování znalostí a dovedností s běžným životem.

Dlouhodobě myslíme na přechod předškoláka do první třídy. Za tímto účelem realizujeme projekt Plavby pro předškoláky. Cílem projektu je především seznámit děti i rodiče s prostředím školy, budoucími vyučujícími, metodami a postupy učení, organizačními záležitostmi školy. Rodiče mají jedinečnou příležitost vidět své dítě pracovat a komunikovat ve skupině vrstevníků, pod vedením autority, kterou ještě nezná.

Spolupráce s rodiči

Pro zákonné zástupce vytváříme příležitosti pro zapojení do života školy. Jsou pravidelně zváni na akce školy. Veškerá komunikace se zákonnými zástupci je možná prostřednictvím webových stránek školy a facebooku, kde jsou umisťovány nejdůležitější informace týkající se dění ve škole a třídách. Informovanost také zajišťujeme prostřednictvím týdenních plánů na 1. stupni a konzultačních dnů.

Pravidelně pořádáme informační třídní schůzky pro zákonné zástupce a speciálně pro žáky budoucích 1. a 6. ročníků, na kterých je seznamujeme s vizí školy, učebním plánem a aktivitami připravovanými pro žáky. Pro zákonné zástupce žáků devátých tříd výchovný poradce organizuje informační schůzky k volbě povolání a výběru střední školy.

Rada rodičů SRPDŠ

Vedení školy úzce spolupracuje s radou rodičů SRPDŠ, ve které jsou zastoupení rodiče ze všech ročníků na škole. Rada se schází přibližně 4x během školního roku (popř. dle potřeby), je vedením školy informována o činnosti ve škole, o výsledcích vzdělávání, záměrech a jejím dalším rozvoji. Rodiče mají možnost se také vyjádřit k aktuálním problémům vzdělávání a výchovy dětí.

Mgr. Milan Knápek,
ředitel školy

Proč si vybrat naši školu
Přehrát prezentační video
Zahrada školy ŽS Žerotínova
Budova školy ŽS Žerotínova
Sportovní hřiště školy ŽS Žerotínova
Mongolská jurta školy ŽS Žerotínova

Důvody proč si zvolit naši základní školu

Naše škola nabízí moderní a přátelské prostředí, kde se děti učí s radostí a objevují svět vlastní cestou. Kombinujeme tradiční i inovativní metody výuky, klademe důraz na rozvoj kritického myšlení a podporujeme kreativitu i spolupráci. Už od první třídy se děti setkávají s angličtinou, dramatickou výchovou a projektovým vyučováním. Výuku obohacujeme o školy v přírodě, sportovní kurzy a pestrou nabídku kroužků. Věříme, že každé dítě má jedinečný talent – naším posláním je pomoci mu jej rozvinout a připravit ho na život plný možností.

Individuální přístup k matematice

Možnost volby mezi Hejného metodou a tradiční matematikou.

Angličtina už od první třídy

Výuka angličtiny od začátku školní docházky.

Výuka mimo školní lavice

Školy v přírodě, lyžařské kurzy a projekt Les ve škole.

Bohatý školní život

Široká nabídka kroužků a pestrý program školní družiny.

1978

1989

2005

současnost

budoucnost

Založení školy

Škola byla založena v druhé polovině 20. století a její vznik úzce souvisí s rozvojem města a rostoucí potřebou poskytovat kvalitní základní vzdělání pro děti z Valašského Meziříčí i okolních obcí. Poprvé se brány naší školy (tehdy ještě jako Základní devítileté školy Československé lidové armády) otevřely 1. 9. 1978. Měla kapacitu 385 žáků v devíti třídách.

Společenské změny

Po společenských změnách v roce 1989 se mnohé změnilo. Dokonce se počítalo s tím, že bude provedena nástavba a do podkroví se nastěhuje Dům dětí a mládeže. V dalším období se škola začala s přibývajícím počtem dětí rozrůstat. V době největšího vytížení měla 510 žáků. Tento počet byl už na hraně únosnosti.

Úvaha o zrušení školy

V letech 2005 až 2010 se uvažovalo o zrušení školy v souvislosti s optimalizací základního školství ve městě. Za velkého přispění tehdejší rodičovské veřejnosti jsme nakonec tlak na zrušení školy ustáli a podařilo se nám tuto instituci stabilizovat do nynější podoby.

Současnosná podoba školy

V současné době kapacita školy činí 430 žáků a je téměř naplněna. K dispozici máme zrekonstruované školní hřiště, vyvýšené záhony a květinovou zahrádku. Chloubou naší školy je mongolská jurta, která slouží jako venkovní učebna environmentální výchovy. Zmodernizovali jsme třídy, pořídili mobilní počítačové učebny a celkově vylepšili vzhled školy. To vše za nemalého přispění zřizovatele.

Plány do budoucna

Do budoucna máme v plánu zrekonstruovat všechna sociální zařízení, máme připravený projekt na využívání dešťové vody na splachování wc.
Plány máme, perspektivu také, tak s chutí do práce!

Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".