Načítání ...

Konzultační hodiny (přízemí vpravo)

Den Čas
Pro rodiče pondělí 7:00 - 7:45 hod
Pro žáky každou velkou přestávku

Další konzultace kdykoliv na základě předchozí domluvy.

Činnosti školního speciálního pedagoga

  • podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)
  • spolupráce s výchovným poradcem, sociálním pedagogem a metodikem prevence (školské poradenského pracoviště)
  • vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuálního plánu podpory
  • individuální či skupinová práce s žáky se SVP (speciálně pedagogická péče)
  • konzultace a podpora pedagogů při přípravě a tvorbě individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se SVP
  • konzultace a podpora asistentů pedagoga
  • spolupráce a komunikace s pedagogicko-psychologickými poradnami / speciálně pedagogickými centry a jinými institucemi
  • konzultace s rodiči zaměřené na průběžné vyhodnocování navržených podpůrných opatření, metodická podpora a vedení zákonných zástupců při posilování oslabených oblastí v domácím prostředí
  • průběžné vyhodnocování účinnosti navržených opatření, dle potřeby navržení a zajištění speciálních pomůcek, didaktických materiálů a dalších speciálně pedagogických postupů
  • dokumentace a administrativa

Kontaktní osoba

Jmenuji se Mgr. Renata Žáková a na této škole působím od roku 2019 jako školní speciální pedagog.

Kontaktovat mě můžete přes Bakaláře nebo e-mailem.

Mgr. Žáková Renata

+420 571 611 199

Náplň činnosti školního speciálního pedagoga

Náplň činnosti školního speciálního pedagoga

1 Depistážní činnost

  • vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče
  • spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání

2 Diagnostická činnost

  • diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb (shromažďování údajů o žákovi, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení)
  • stanovení hlavních problémů žáka a individuálního plánu podpory v rámci školy i mimo ni

3 Intervenční činnost

  • provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé, individuální nebo skupinové práce se žákem (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační)
  • participace na vytvoření plánu pedagogické podpory, PO 1 nebo individuálního vzdělávacího plánu (ve spolupráci s třídním učitelem, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a ostatními pracovníky podpůrného týmu uvnitř a vně školy)
  • průběžné vyhodnocení účinnosti navržených opatření, dle potřeby realizace úprav, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů
  • zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů se zákonnými zástupci žáka
  • speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce, pedagogy a asistenty pedagoga
  • konzultace s pracovníky specializovaných poradenských a dalších pracovišť

4 Metodická a koordinační činnost

  • příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb ve škole
  • spolupráce s pedagogickými pracovníky školy zajišťujícími poradenské služby a s vedením školy
  • spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky
  • metodické činnosti pro pedagogy školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky
  • konzultace a podpora asistentů pedagoga ve škole
  • dokumentace všech žáků se SVP a její zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů, administrativa

Stále váháte, kde zapíše své dítě do školy?

Přijďte se osobně přesvědčit, jak to u nás chodí! Na dni otevřených dveří ZŠ Žerotínova poznáte prostředí školy, setkáte se s učiteli a zjistíte vše potřebné k zápisu do 1. ročníku.

Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".